Manapság már mindent az interneten keresztül intézünk. Az adóbevallásunkat, a karácsonyi bevásárlást, a munkakeresést stb. Még is a legszomorúbb hír, hogy a magyar cégek többségének, pontosabban, 56%-nak nincs weboldala, végső soron 29% pedig semmilyen marketing tevékenységet nem folytat. Mind emellett ezek a cégek 70% napi szinten használja az internetet! Remélem, hogy ennek a hírnek a hallatán egyből előnyt látsz. Következzenek azok a pontok, amelyek a weboldal előnyeiről szólnak, tehát arról amiről lemarad az aki nem él ezzel a lehetőséggel.
Legyél hiteles
A legegyszerűbb kifejezése egy weboldalnak, hogy ez maga az online címed. Ez az, ahol az ügyfelek rád találnak, amikor beírják a céged nevét a keresőbe. A Főoldal, amellyel a márkádat bemutatod, a Rólam oldalon bemutathatod a történetedet és a hitvallásodat, a Kapcsolat oldalon pedig megadhatod, hogy érhetnek el.
Elnyered a vevők felé a hitelességedet, hiszen lehet, hogy hallották már valahol a neved, de most már biztosak abban, hogy téged választanak.
„21. században élünk, már van Facebook is.”
Na igen, a score.org 2016-os tanulmányából kiderült, hogy az ügyfelek 84%-a úgy gondolja, hogy sokkal megbízhatóbb egy vállalkozás, ha nem csak egy Facebook oldalt talál, hanem egy weboldalt is. Nem mellesleg manapság már akárki létrehozhat egy Facebook oldalt másodpercek alatt.
Ugyanebben a kérdőívben megtalálható még, hogy azok a vállalkozások, amelyek saját domain névből eredő e-mail címmel rendelkeznek, mint pl. sandor{kukac}kecskessandor.hu, 65%-al hitelesebbek mint azok akik gmail vagy egyéb ingyenes e-mail címmel rendelkeznek.
Megemlíthetjük még manapság az ingyenesen elérhető weboldal készítő alkalmazásokat, amelyek nem, hogy segítenének, hanem csak rontanak az arculaton. Ilyen például, ha vallalkozasom.webnode.hu vagy vallalkozasom.eoldal.hu segítségével futtatjuk a weboldalunkat. Más hirdetésekkel szemben egy weboldal hosszútávon sokkal jövedelmezőbb befektetés.
Építsd a vállalkozásod
Régebben feladhattunk egy hirdetést az újságban, kiplakátolhattuk az egész várost, megkértük az összes ismerősünket, ha valaki érdeklődne azonnal szóljon nekünk, hogy növekedést tudjunk elérni a vállalkozásunkkal. Az internet és a közösségi felületek betörésével ez teljesen megváltozott.
A honlapodon ismertetheted a történetedet, átadhatod a jövőbeni ügyfeleid számára, hogy miért kezdtél bele, mit szeretnél elérni, és végül is hogyan tudsz számukra segíteni.
Több ügyfelet szeretnél? Nem probléma egy weboldal segítségével megannyi vásárlót vonzhatsz be. A fent említett tanulmány alapján az ügyfelek 36%-a csak olyan vállalkozással hajlandó üzletelni, aki rendelkezik weboldallal.
Egy honlap öngerjesztő folyamat is. Nem csak az ügyfelek fognak mostantól téged választani, hanem ezáltal a munkavállalók is, főleg, ha még a Facebook-on is megosztod a weboldaladon elkészített álláshirdetést.
Fokozd az Online jelenlétedet
A Föld lakosságának, mint egy 50% használja nap mint nap az internetet, ebből következik az, hogy több mint 3 billió keresés történik a Google-n keresztül egy nap alatt. A számítógép fejlődése mellett, drasztikusan elindult a mobil eszközök használata is, amely előrejelzések alapján 2020-ra eléri a 6.1 billió felhasználót.
A reszponzív weboldal elengedhetetlen, hogy te is részesülhess a fent említett forgalomból.
Hogyan tudod a reszponzivitás mellett még fokozni az internetes jelenlétedet?
- SEO – Keresőoptimalizálás, amellyel a Google és egyéb keresők számára még jobban specifikáljuk a már megírt cikket vagy a weblap egy adott oldalát, ezáltal könnyebben rád találnak majd az ügyfelek, az olyan keresésekre is mint például a „weboldal előnyei”. ?
- A tudatosan megírt tartalom, hosszú távon olyan befektetés számunkra, amelyből több éven keresztül ügyfeleket érhetünk el, csupán egy-két órányi időbefektetéssel.
- A TV, az újságcikk, és a közösségi médián feladott hirdetésekkel szemben a weboldalad mindig elérhető, így akármikor elérhetnek téged.
Mutasd be a piacnak, Te más vagy
Lehet, hogy a versenytársak már rég használják a weboldal adta előnyöket, de sose biztos az, hogy olyan minőségi vagy a piacról kiemelkedő szolgáltatást/terméket nyújtanak, mint te.
Másrészről az ügyfelek már a piacon hozzászokhattak egy versenytárs termékeihez, de itt az idő ezen változtatni. A weblap segítségével megmutathatod, hogy a Te vállalkozásod másképp csinálja, mint a megszokott.
A legjobb mód, hogy reklámozd magad
Ha még mindig a régimódi hirdetési felületeket használod, akkor itt az ideje változtatni rajta. Még mindig van ereje a hagyományos hirdetési módoknak, azonban az online hirdetés olcsóbb, megbízhatóbb, gyorsabb és mérni lehet a teljesítményét. Ebbe bele tartozik a weblap is.
- Megannyi információt közzé tehetsz és napra kész maradhatsz, ugyanis ha változtatni akarsz rajta, akkor azt könnyen és gyorsan megteheted, szemben a szórólapokkal, vagy katalógusokkal.
- Nem csak egy adott helyen érhető el, a fent említett hirdetésekkel ellentétben. Csak egy telefon, tablet vagy egy számítógép szükséges hozzá és már is elérnek téged.
- A közösségi felületek segítségével növelheted a követő tábort is, tehát a lojális ügyfeleidet követheted és természetesen megoszthatod számukra a legújabb ajánlatokat.
- Hasonlóan a közösségi felületekhez az e-mail marketing a másik legjobb lehetőség az ügyfelek elérésére vagy újra konvertálására. A CampaignMonitor kutatása alapján 40x sikeresebb egy jól megírt email, mint egy megosztott poszt.
- A blogolás elképesztő hatással van a vállalkozásra. Személyesen hiszek abban, hogy egy jól megírt cikk az egyik legjobb hosszútávú befektetés
- A videó mindig is leköti az embert, és olyan tudományos, pszichológiára alapuló módszereket lehet benne használni, ami nagy hatással lehet a vevőre, így érdemes fontolóra venni, amikor a weboldalról beszélünk
Legyél Te a sztenderd
Az oktatás, az egyik legjobb módja, hogy felfigyeljenek rád az emberek. Ahelyett, hogy folyamatosan az emberek arcába tolnád, hogy milyen jó a te vállalkozásod és csak téged válasszanak, készíts tanító jellegű tartalmakat, amiket a honlapodon osztasz meg.
A fent említett blogolás még mindig aranykorát éli, amely statisztikák alapján kiderült az ügyfelek 61%-a dönt emiatt a vásárlás mellett.
A rögzített beszélgetések – azaz a podcastek – most kezdtek újra felkapottak lenni, amelyeket már bárki hallgathat az autóban ülve, a munka felé tartva.
Az előadások során megteremtheted azt a légkört, amit egy podcast vagy cikk alkalmával nehezen lehet. Ekkor az ügyfelek, tanulók csak rád összpontosítanak és semmi másra nem figyelnek. Manapság már számos online platform elérhető, amely ingyenes webinár szobát biztosít.
Mutasd be a munkádat
Az elkészített munkádat bemutatva sokkal jobban meg tudod győzni az embereket, mintha csak elmondanád, hogy te milyen jól meg tudod csinálni. Meséld el, hogy mi volt az ügyfél problémája, milyen feladattal keresett meg téged. Írd le, hogy milyen módszer segítségével valósítottad meg az elképzelést. Természetesen a végén mutasd be a végkifejletet.
Ismerd meg az ügyfeleket
Az internet és számos ingyenes eszköz segítségével azonnali információkat kaphatsz az ügyfeleidről, illetve a weboldal látogatóiról. Olyan adatokhoz juthatsz hozzá, amilyet a hagyományos hirdetési módszerek nem tudnak neked biztosítani. Ilyen például:
- Hányan tekintették meg a weboldaladat
- Honnan érkeztek ezek a látogatók
- Melyik oldalad hányan nézték meg, ezáltal megtudhatod melyik a legnépszerűbb
- Mennyi időt töltöttek el a weboldal látogatói egy adott oldalon
- Mennyi a lemorzsolódás az egyes oldalakon
- Melyik oldal elvolvasása után döntött úgy a látogató, hogy ügyfél lesz?
Egyes eszközök segítségével, a következő infókat is megtudhatod.
- Az oldal melyik részét olvasták legtöbben a látogatók
- Melyik információ érdekelte a látogatót
- Meddig olvasták el az oldalt
Még sorolhatnánk tovább a kérdéseket. Ezek olyan értéket nyújtanak, amely egy adatelemzés alkalmával döntő jellegű lehet a vállalkozás szempontjából.
Az ügyfelekkel egyből szóba elegyedhetsz, kérheted, hogy adjanak visszajelzést. A cikkeid alatt hozzászólásokat hagyhatnak, így egyből tudni fogod, hogy mi tetszett vagy éppen mi nem.
Márkaismertség – Brand Awareness
Már megemlítettem pár pontban a márkát, mint döntő tényezőt azonban most azok a pontok következnek, amelyek megmutatják, hogy a weboldal hogyan segít ebben.
- A weboldalon csak a Te saját márkádat képviseled
- A weboldaladat megoszthatod a közösségi felületeken és további csatornákon keresztül, így folyamatosan lesz egy tartalmad, amivel növeled a márkádat
- Megmutathatod a többiek számára, hogy Te komolyan gondolod a vállalkozásodat
- Ismertetheted, hogy a Márkád mögött milyen értékrend rejtőzik, így a legközelebb amikor valaki megemlíti a céged nevét, már mindenki tudni fogja, hogy mire gondoljon
Jó, de akkor mi is lényegében a weboldal?
Egy mondatba sűrítve:
A weboldal nem egy kiadás, hanem a legjobb befektetés, amelyből biztosan megtérülést várhatsz.