Blogolás előnyei

5 ok, miért kell blogolnod vállalkozóként

2021-ben egyáltalán még érdemes? Sokakban ez lehet az első kérdés, ha szóba kerül a blog, a cikkírás vagy a szövegírás. Azonban elképesztő mennyiségű előnnyel, forgalommal, és többek között személyes fejlődéssel is jár.

A következőkben átnézzük, hogy pontosan miért érdemes vállalkozóként blogot írnod, egy adott mennyiségű tartalmat gyártanod, ha szolgáltatásokat vagy termékeket értékesítesz.

Forgalom növelése

A szövegesen megírt tartalmak egyik legnagyobb előnye, hogy segíti a weboldalad forgalmának növekedését. Igen, még mindig a legtöbb ember szövegesen keresi a válaszok a kérdéseire, nem pedig egy 10 perces YouTube videót fog megtekinteni ahhoz, hogy egy egyszerű kérdésre, mint “Milyen alkalmazásokat tudok választani vállalkozóként“.

Számos lehetőségünk van alátámasztani a kiválasztási folyamatot, átlátható módon tudjuk az olvasót végig vezetni a tényeken, és bármikor egy görgetés segítségével léphet vissza az előző fogalomra, témára, hogy összehasonlítsa azokat.

A keresőoptimalizálás, mint fogalom nem mai darab, ahogy létrejöttek a keresők, Yahoo, Bing, vagy a Google, mindenki azt szerette volna, hogy ha egy adott kérdésre rákeres a felhasználó az Ő weboldala kerüljön az első helyre. Ez a lehetőség még a mai napig jelen van, azonban kétélű a dolog. Ahogy egyre nőtt ezeknek a keresőknek a forgalma, egyre több ember kezdte el használni őket, úgy egyre nehezebb is lett a találatok első helyére bekerülni.

Mégis, még mindig talán, ha nem a legnagyobb forgalmat tudja generálni egy keresőoptimalizált tartalom, a legkisebb befektett energiával és pénzzel. Egy haladó cikket, 1000 – 1200 szóval 1-2 óra alatt meg tudunk írni, amely mellett egy jó kulcsszó segítségével, már az adott találat első vagy második oldalán szerepelhetünk.

Ismertség és a márka növelése

Ha nem is közvetlen módon, de közvetetten egyre inkább fogják a vállalkozást, és a márkát ismerni a felhasználók. Marketing területen már jól ismert a 7 találkozási pont, amely szükséges ahhoz, hogy egy felhasználóból egy elégedett ügyfél legyen. Ez a szám mára leginkább 9 és 10 közé tehető, köszönhetően a folyamatos reklámoknak, a túltelített piacnak és az eszméletlen mennyiségű információnak, amivel találkozunk nap mint nap.

Kérdezhetjük, hogy mégis mi az értelme akkor az ismertségnek? Egy alapvető bázist épít ki számunkra, ha elolvassák a blog cikkünket, találkoznak velünk Facebook-on egy hirdetésen keresztül, meghalgatnak egy podcast-et, amiben elmondják a márkánk nevét. Máris egy olyan pozícióval fogunk indulni, egy együttműködés során, amely biztosan előnyt fog jelenteni a többi versenytárssal szemben.

Mindemellett, ennek a segítségével már a jövőbeni együttműködéseket, akár váltás esetén egy újabb állást is bebiztosíthatunk magunknak, de erről többet a jövő biztosítása résznél olvashatsz.

Szakmai együttműködések

Az ismertség és a forgalom mellett, szakmai együttműködésekre és a hálozatépítésre is felkészülhetünk, ha elkezdünk blogolni. Igen, legyen szó egy nagy cégről, vagy egy hasonló vállalkozással való partnerségre, nagyobb munkák esetén. Sokak számára kényelmetlen lehet a helyzet, hiszen akár egy versenytársról is beszélhetünk, azoban az igazán nagy cégekkel, külső vállalkozások segítségével fogunk tudni közösen dolgozni.

Azonban nem kell messzire mennünk sem, hiszen a közelben lévő más területen elhelyezkedő cégekkel is találkozhatunk így. Ha mi egy nyomdai cég vagyunk, akkor egy alkatrészgyártó vagy egy webshop cég, ilyen módon is megismerhet minket, amelyet nem kell tovább ragozni, hogy milyen lehetőségeket rejt magában.

Jövő biztosítása

A mai instant, azonnali eredményeket követelő világban, nem biztos, hogy mindenki számára elégtétel lesz. Azonban a lassú víz partot mos érvényben van. Legyen az egy jövőbeni személyes munka, vagy végső esetben a vállalkozásunk eladása.

Azt a tényt is ehhez a ponthoz vehetjük, hogy így lehetőségünk van egyes témákban jobban elmélyülni. Hiszen egy hasonló cikk megírásához, mint ez egyrész a személyes tapasztalat mellett, kellő mennyiségű utánakeresést és információszerzést is követel. Ehhez pedig bele kell lépnünk az adott téma cipőjébe, hogy átadhassuk a leglényegesebb információt egy összeszedett cikken belül.

Tulajdonság, amelyet mindenhol kamatoztathatsz

Beszéljünk egy powerpointról, egy üzleti emailről, vagy egy személyes beszélgetésről. Minden esetbén érzékelni fogjuk a változást, leginkább a gondolkodás menetünkben. Sokkal figyelmesebbek leszünk a részletekre, és sokkal választékosabban is fogunk tudni beszélni ezáltal. Ha naponta legalább egy cikket megírunk.

A legtöbb munkahelyen elvárják a CL-t vagy bemutatkozó levelet is, ahol az adott pozícióra szabott információkat kell összeszednünk magunkról. Ennek nem szabad sem hosszúnak sem rövidnek lennie. Nem szabad, hogy elvesszünk a részletekben, sem hogy majd a fél mondatainkból találja ki a felvételiztető “mire is gondolt a költő”. Ehhez és a hasonló dokumentumokhoz, elképesztő jelentőséggel fog bírni a blogolási, cikk írási készségünk. Sokkal gyorsabban, az elvárt mennyiségben tudjuk összeszedni a gondolatainkat és pontról pontra, párhuzamosan tudjuk majd felépíteni a levelet.

Tehát még mindig érdemes blogolni?

Természetesen igen. Sokak számára kényelmetlenséget jelenthet leírni a gondolatait, és egy blog keretén belül ezt megosztani. Azonban nem szükségszerű, hogy magunkról írjunk, az sem, hogy az első két-három cikket megosszuk. Ezeket megírhatjuk magunknak, vázlatnak, és a későbbiekben visszatérhetünk hozzájuk javítani.

A másik probléma ami felmerülhet bennünkben, hogy hogyan is kezdjünk neki. Ránk jöhet az “írói válság”, azt sem tudjuk miről szeretnénk írni, vagy egyszerűen én “nem értek ehhez”. Rengeteg idézetet és jó tanácsot találunk ezzel kapcsolatban, azonban a túlzott keresés megint csak ahhoz fog vezetni, hogy nem kezdjük el a cikkírást. Ezért következzen kettő idézet.

There’s no such thing as writer’s block. There’s simply a fear of bad writing. Do enough bad writing and some good writing is bound to show up.

Seth’s Godin-tól származik, amelyet nemrég tett közzé a blogján

A másik pedig egy könyből származik.

Because the most important thing about art is to work. Nothing else matters except sitting down every day and trying.

Steven Pressfield – The War of Art c. könyvéből.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top